top of page
Redskaber

Nyttige redskaber

Nyttige redskaber

Her kan du se et eksempel på hvordan du kan formulerer en klage:

EKSEMPEL PÅ KLAGE:

Jeg har modtaget afregning for at istandsætte min bolig, som jeg er flyttet fra.

Jeg er ikke enig i afregningen på følgende punkter:

  1. Jeg er blevet opkrævet det fulde beløb for udskiftning af mit komfur. Da jeg over min husleje opsparer til udskiftning og vedligeholdelse af mit komfur på afdelingens vedligeholdelsesplan, mener jeg ikke at skulle betale fuld pris for det nye komfur.

  2. Jeg er blevet opkrævet for udskiftning af dør til badeværelset grundet fugtskade. På min fejl- og mangelliste ved indflytning er det noteret, at døren var fugtskadet. Jeg mener derfor ikke, at jeg skal betale for udskiftning af døren.

  3. Jeg er blevet opkrævet for udskiftning af køkkenbordpladen, da den er fugtskadet. På min fejl- og mangelliste ved indflytning er det noteret, at bordpladen var fugtskadet. Jeg mener derfor ikke, at jeg skal betale for udskiftning af bordpladen.

  4. Jeg er blevet opkrævet for afkalkning af badeværelset. På min fejl- og mangelliste ved indflytning er det noteret, at der var kalk på gulvet og i brusehjørnet. Jeg mener derfor ikke, at jeg skal betale for afkalkning.

Fejl- og mangelliste er vedlagt klagen.

​

Når du tager billeder af fejl og mangler i din nye bolig skal du huske at tydeligt markerer adresse og dato på billedet

Her kan du se et eksempel på mærkat til billeder:

fault_example.jpg

For at få hjælp til at registerer fejl og mangler

kan du downloade vores app via vores links her:

Services

Nyttige Links

Vigtig lovgivning

Lov Samlingerne og vigtige paragraffer kan findes på www.retsinfo.dk

bottom of page